Skip to content
Torna alla lista annunci

Customer Data Insights

SKY ITALIA S.R.L.



As CVM (Customer Value Management) Planning & Analysis you will contribute to sustain the growth of customer base NOW, leading Planning & Forecasting activities and developing analysis to provide useful insight and drive business decision.

In the CVM team, you will participate in all activities related to customer base, in order to increase engagement of our customers, offer them a fulfilling experience, reduce their churn and increase their value.

The role requires analytical and data-driven approach.

The Main Activities Are:

Data extraction from business intelligence systems;
Consistency analysis of the extracted data;
Consolidation of data in ad hoc reports (putting together data from different sources, building summary views using pivots, building graphs);
Monitoring of the progress of the main KPIs;
Preparation of a summary document of the main findings in Power point.


Sky è la prima pay tv italiana, di proprietà del Gruppo NewsCorp , nata nel 2003. In soli sette anni è riuscita ad affermare con successo un modello di intrattenimento unico, proponendo la miglior offerta di programmi nazionali ed internazionali in grado di soddisfare gli interessi e le curiosità del telespettatore più esigente: il meglio del cinema, tutti gli sport più amati, intrattenimento, news, documentari, viaggi, musica e canali per bambini e ragazzi. Sky ha inoltre introdotto nel mercato televisivo tecnologie e funzioni evolute che hanno rivoluzionato l'esperienza televisiva dei telespettatori.

Candidati