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Graphic / Visual Editor

Lampoon Publishing House srl



Lampoon Publishing House is seeking a professional profile for to implement the Graphic and Creative team, to be involved in the digital platform Lampoon Magazine dot com and in the many editorial projects led by the Publishing House.
The candidate will work next to the Creative Director. He will have to consider the attitude and the approach to the high-spending target and the cultural field, focusing on the editorial activity, understanding and proceed with the marketing and branding strategies.

General skills:
understanding and interest in the international niche magazine publishing industry (please, do not proceed with application if candidate has no culture about the worldwide status of the industry). The candidate should be operative in the Content and Image Factory process:  Graphic Design, Art Direction and Typography; image editing and writing; photography coordination and production; talent and client relationship; public relations and general marketing activities, digital ability and web site performances;

English Level B2 or higher
Please note: CV and Portfolio in English language will be considered only


Lampoon Publishing House è editore di Lampoon Magazine – rivista editoriale (Rea di Milano 2057081) redatta in inglese e distribuita in Italia (40%) e nel mondo (60%).
L’attività giornalistica è concentrata sul racconto delle abilità italiane, nel settore della manifattura e dell’artigianato. La cronaca è dedicata ai settori tessili e orafi per il campo della moda e della gioielleria, ai settori produttivi per il campo del design di arredamento.
Lampoon Magazine è una pubblicazione semestrale, stampata in Italia. La tiratura varia tra le 20.000 e 40.000 copie. Il 1° numero uscì a Febbraio 2015 – a Febbraio 2020, il 20° numero. La raccolta pubblicitaria presenta il supporto di Chanel, Giorgio Armani, Bulgari, Minotti, Hermès – citando solo alcuni clienti.
Lampoon Magazine pubblica i lavori – articoli e fotografie – di talenti internazionali, scelti per rinomanza e per sperimentazione.
La direzione creativa mantiene come primo riferimento l’estetica italiana.


Candidati