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Sales & Marketing in the Editorial Field

Lampoon Publishing House srl



Lampoon Magazine is seeking a professional profile as a Marketing and Sales Specialist: the Job focus is a worldwide effort in the Editorial and Publishing Field. The experienced candidate should be operative on the following assets: Worldwide distribution strategy;
Sales and Marketing activities in the Editorial and Cultural field; Editorial Search and Production; Public Relation effort.
Operations
The candidate should be in charge of the entire process: proceeding with new targets and new contacts, managing and building a trustable links; going deeper into the already established conversations.

General skills: understanding and interest in the international publishing industry, understanding of every retail B2B an d B2C strategies. Strong and efficient attitude for a Cultural Project. The candidate should also be able to take care of the administrative duties and of a data management proficiency; digital ability and web site performances are needed;

English Level mandatory C2 or native speaking.
Please note: CV and Portfolio / Career Cases in English language will be considered only.



Lampoon Publishing House è editore di Lampoon Magazine – rivista editoriale (Rea di Milano 2057081) redatta in inglese e distribuita in Italia (40%) e nel mondo (60%).
L’attività giornalistica è concentrata sul racconto delle abilità italiane, nel settore della manifattura e dell’artigianato. La cronaca è dedicata ai settori tessili e orafi per il campo della moda e della gioielleria, ai settori produttivi per il campo del design di arredamento.
Lampoon Magazine è una pubblicazione semestrale, stampata in Italia. La tiratura varia tra le 20.000 e 40.000 copie. Il 1° numero uscì a Febbraio 2015 – a Febbraio 2020, il 20° numero. La raccolta pubblicitaria presenta il supporto di Chanel, Giorgio Armani, Bulgari, Minotti, Hermès – citando solo alcuni clienti.
Lampoon Magazine pubblica i lavori – articoli e fotografie – di talenti internazionali, scelti per rinomanza e per sperimentazione.
La direzione creativa mantiene come primo riferimento l’estetica italiana.


Candidati