Torna alla lista annunci

Intern - Customer Success Partner EMEA South

SAP ITALIA SPA



In this role, you’ll:

Our team is driven by the success of our customers! The focus of this position is to help our clients successfully adopt, consume, and renew their investment in SAP Platform & Technologies (P&T) Cloud solutions, including SAP Platform, Databases, Data Management and Analytics. SAP Platform & Technologies CEE's work with the most cutting-edge and innovative SAP solutions and supports SAP’s most strategic SAP P&T Cloud customers.



Our Customer Engagement Executives (CEE)'s are responsible for the day-to-day customer engagement from license deal signing onwards. In this position, you will drive the experience of your customers around product onboarding, use-case identification, project initiation, architecture and governance coaching, project companionship, post-launch relationship management, and renewal negotiations.

You would drive value realization for our customers.

You will proactively engage customers post-sale to ensure they get maximum value from their SAP Platform & Technologies Cloud Solutions.

You can understand the big picture and assist with escalations or critical situations management.

You will be the technical trusted advisor providing “To-Be” solution vision workshops, best practices, VIP webinars, and driving Re-platforming discussions with Customers.

You have a focus on maintaining retention as you will manage the customer renewal process including full execution of the entire opportunity-to-win cycle (including CRM, pricing, rev rec, legal, forecasting, etc.).

You'll use your relationship building skills to build a network of colleagues and customer-facing personnel to support your assigned accounts such as Account Executives, Product Management, Support, Deals Desk, Implementation Services, Partners, etc.


SAP è l'azienda leader nelle soluzioni software per il business SAP è stata una delle prime aziende IT ad occuparsi del processo di innovazione delle imprese, diventando un punto di riferimento per l'intero mercato Da sempre si è posta al fianco delle imprese come partner di business sviluppando piattaforme innovative in grado di fornire il supporto necessario all'evoluzione, alla crescita, a una strategia flessibile e a una gestione ottimale dei processi, contribuendo allo sviluppo economico su scala globale. Attraverso soluzioni standard, aperte, integrate e scalabili, facilmente integrabili nei sistemi IT esistenti, SAP è in grado di rispondere alle esigenze delle aziende: aumentare i profitti, migliorare la soddisfazione dei clienti, ottimizzare i processi di tutta la catena del valore e incrementare il livello di competitività. All'utilizzo di soluzioni SAP vengono associati valori quali efficienza, qualità, innovazione e affidabilità. Grazie all'esperienza maturata in mercati differenti, SAP ha sviluppato soluzioni dedicate in grado di coprire tutte le aree strategiche aziendali e soddisfare le esigenze delle imprese legate alla specificità del settore in cui operano, quali, per esempio, tessile, sanitario, banking, retail, ecc., grazie a 25 soluzioni verticali pre-configurate. Inoltre, SAP è fortemente impegnata sul fronte della sostenibilità a 360° gradi che impatta lo sviluppo economico, etico e sociale delle imprese. SAP adotta queste politiche nella propria gestione di impresa e offre ai propri clienti soluzioni tecnologiche dedicate. Fondata nel 1972, e in Italia dal 1988, SAP vanta oggi un organico di circa 54.500 persone, di cui 508 in Italia. Oltre 183.000 aziende in più di 120 Paesi hanno installato software SAP. In Italia le soluzioni SAP sono utilizzate per la gestione delle attività aziendali da più di 3500 imprese, di cui oltre il 65% appartiene alla piccola e m

Candidati